Jak si vybírat MLM firmu?

Ačkoliv jsou tyto stránky věnovány faktickým informacím o Amway podnikání, někteří lidé mohou mít pocit, že Amway nenabízí pro ně to pravé ořechové a tak se poohlíží po jiné společnosti, ale nezohledňují některé základní otázky a kritéria, které by si měli klást a dle kterých vybírat tak, aby mohli dosahovat dlouhodobého stabilního příjmu a nemuseli se obávat níže zmíněných rizik, o kterých samozřejmě nejsou dopředu informováni a setkají se s nimi až když nastanou.

  1. Piďte se po faktech a ověřte si je… Nemá smysl zabývat se něčím, co tu za dva tři roky možná bude, možná ne, možná to přežije 10 let a pak majitel(é) sbalí prachy a vypadne(nou) a nechá(ají) organizaci na holičkách a podobně, případu je stovky a stovky…
  2. Nemá moc smysl zabývat se něčím, kdo o sobě tvrdí..: “…letos začínáme, ale budeme největší/nejlepší MLM…” nebo “…jsme jako ta a ta firma, jenom lepší…” nebo “…jsme na trhu již tři roky, pět let a rosteme…” nebo “…rychle se zaregistrujte, ať jste mezi prvními, vyděláte pak nejvíc…” Kde je jaká záruka, že to takto bude? Ony firmy mluví sice o těchto věcech s jistým přesvědčením, ale neznamená to, že když firma XY po padesáti letech existence má výsledky, že oni je budu mít také. Jinak řečeno: Pokud dva dělají “totéž”, ještě neznamená a nezaručuje tytéž výsledky.
  3. Dále je třeba najít si firmu s unikátním produktem, řadou produktů, pokud možno podložených patenty, za jejichž kvalitou si firma stojí, v lepším případě se zárukou spokojenosti (i na použité a ozkoušené zboží). Produkty, které nekoupíte nikde jinde. Možná by bylo vhodné mít od firmy jistý “závazek”, záruku, že produkty neumístí do obchodu nebo třeba na internet, až díky distributorům populace získá o produktech povědomí. Produkty u kterých je pravděpodobné, že se budou opakovaně spotřebovávat (Toto je samozřejmě na uvážení každého pokud někdo vidí budoucnost v distribuci “stěračů do ponorky” tak je to jeho volba…), bez toho, aby vás firma nutila do povinného odběru. Produkty, kde je stanoven adekvátní poměr cena/výkon, NE produkty kde je použita méně kvalitní vstupní surovina nebo nadsazená koncová cena tak, aby bylo více na výplaty bonusů. Někdo vám bude tvrdit, že nejlepší firmy jsou ty bez produktů (Velice často nějakým způsobem zamaskované pyramidové hry, ponziho schémata nebo investiční projekty, nemívající dlouhé existence.) nebo ty, které nabízejí pojištění nebo ty, kde vám platí provizi za doporučení, objednání cesty, dovolené a podobně. Je to všechno hezké, jistě to někomu vydělává, otázkou zůstává: “Pokud lidé nebudou mít peníze, co budou spíše dělat? Platit si pojistku, cestovat nebo jíst, pít a mýt se…”.
  4. Ideál by bylo najít si takovou firmu, kterou si založili sami distributoři, kteří by měli smluvně daná spolurozhodovací práva, byl by zde pak osobní zájem na fungování firmy, nízká pravděpodobnost “vytunelování” (přeci si sami nezabijí svou dojnou krávu)…
  5. Další věcí může být, zda takováto firma má potenciál existovat ještě za 50 či 100 a víc let. Vím, že někoho to nezajímá, ale pokud někdo nemyslí jen na sebe a chtěl by vybudovat multigenerační byznys, který odkáže potomkům svých vnoučat, tak s těmi rychlokvaškami co do pár let končí to v podstatě není možné. Jak jsem psal v jednom článku “Jděte po historii firmy”. Někdo by možná namítl, že každá nová firma, aby dosáhla jisté velikosti, potřebuje mít lidi, kteří budou dělat obrat nebo prodávat či dělat cokoliv A že potřebuje mít čas aby mohla MOŽNÁ vyrůst, aby mohla MOŽNÁ prokázat, že se udrží, aby mohla MOŽNÁ ukázat, že umí vychovávat úspěšné podnikatelé. Proč mám ale já být ten pokusný králík, na kterém se bude testovat zda se daná firma MOŽNÁ udrží na trhu či nikoliv? Proč mám já riskovat to, že když vybuduji nějakou organizaci, tak mi ji třeba firma sebere, vykopne mě, sníží mi bonusy a podobně? To se všechno může stát a stává se, když má rozhodovací právo jen firma sama.
  6. Jinou otázkou pak je, jaký má daná firma školící systém, kolik má úspěšných lidí a jak mě osobně může dovést k úspěchu. U spousty firem dostanete jen seznam doporučené literatury a audio, které si máte sami sehnat. Jsou však i firmy, kde lidé z praxe (z byznysu, který sami dělají) organizují semináře, školení, nahrávají audio a píši knihy o budování byznysu (Některé školící firmy jsou oddělené od dodavatelské firmy ale nikoli externí – myšleno někdo nezainteresovaný, úplně cizí), takže to není od někoho, kdo si přečetl pár motivačních knih a rozhodl se, že je to dobrý kšeft a stal se motivační speaker, kouč osobního rozvoje apod., nebo někdo kdo o sobě tvrdí jaký je odborník na MLM, protože už vystřídal “5” firem, ve všech pěti dosáhl zajímavé úrovně, ale dnes všech pět už neexistuje, jen po něm zůstali možná tisíce lidí, kteří cítí, že byli v síťovém marketingu podvedeni, hází pak všechny do jednoho pytle a odmítají s jakoukoliv firmou dále spolupracovat.

Níže uvedená kritéria splňuje jako jediná společnost na světě pouze firma Amway. Nicméně dle těchto kritérií, je možno porovnávat i firmu, o které přemýšlíte, že byste s ní spolupracovali.

  1. Integrita
    • Má byznys Etický kodex?
    • Má byznys 100% garanci na vrácení peněz za zboží? (min 90 dní?)
    • Má byznys pravidlo na odkup přebytečného skladu?
  2. Spolurozhodují distributoři o chodu firmy?
  3. Kolik patentů na produkty vlastní společnost? (více jak 1150?)
  4. Jaké teritorium získávám tím, že se registruji? (více než 100 zemí?)
  5. Systém odměňování – Odměňuje vás byznys za celý obrat, co vytvoříte? (např. 1000 úrovní v hloubce byznysu a 1000 linií do šířky)
  6. Podpůrný systém – Jaký způsob tréningu a vedení máte ve svém byznyse?

Rozhodnutí je samozřejmě na vás. Přeji pevnou ruku a otevřenou mysl pro fakta, při výběru MLM firmy, jde přeci o vaši budoucnost.

Share Button

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *