Používá Amway manipulativní techniky?

Někteří lidé mi tvrdí že Amway mě manipuluje ke koupi jejich produktů. Jak? To už mi neřeknou…

Při čtení knihy: „Začněte s PROČ? – Simon Sinek“, jsem si znovu uvědomil, že ta pověstná manipulace je zdá se všude (je to známo, jen už si to neuvědomujeme a bereme jako samozřejmost), ale v běžné firmě daleko více než v Amway! Mám rád příklady tak jich zde pár uvedu: Dejme tomu, že obchodník bude prodávat 10 druhů energy drinků (nebo šampónů, prášků na praní, mycích prostředků apod., dosaďte si co chcete, princip je stejný). Běžná cena bude, pro jednoduchost, pro všechny stejná a to 25,-/kus. Na jeden druh však obchodník pověsí cedulku: „AKCE – SLEVA 40%, DŘÍVE 25,- NYNÍ 15,-“. Co udělá většina zákazníků jdoucí si pro tento produkt? Jistěže koupí ten v akci, vždyť úspora 100,- při koupi 10 ks je zajímavá ne? Složení produktů, ve stejné kvalitativní třídě v běžném obchodě, je beztak zhruba stejné. Pokud někdo přijde s novinkou ve složení tak, pokud se osvědčí, brzy s tím přijdou i někteří ostatní. Záleží pak tedy jen na upřednostňované značce a při takovéto akci jde, u většiny, veškerá loajalita stranou. Obchodník tedy zákazníkem, skrze Akci, manipuluje, ke koupi (a upřednostnění před jiným) toho konkrétního produktu.

Jiný příklad: Banka vám propaguje kreditní kartu, jejíž hlavní výhody jsou, bezúročné období 40 dní a 2% zpět z každého nákupu, když budete platit kreditkou. Je vámi tedy manipulováno skrze ta 2% zpět k používání karty. Máte sice možnost vrátit půjčenou částku v bezúročném období, ale banka si je vědoma, že cca 40% klientů nemá onu potřebnou disciplínu k tomu, úvěr včas vrátit.

V klasickém světě jsme manipulováni dnes a denně ke koupi produktu nebo služby. Ať už jsou to různé slevy, akce typu „2+1 zdarma“ nebo jen reklama v médiích. Jiným typem manipulace je strach z propuštění.

Amway nabízí z každé oblasti produktů „jen“ jednu značku a i to mnohdy stačí na umístění mezi světovou špičkou. Nutrilite – nejprodávanější doplňky stravy na světě.* Artistry – jedna z pěti nejprodávanějších kosmetických značek.* Vodní filtr eSpring – nejprodávanější systém na úpravu vody.**

Jednu „manipulaci“ ke koupi produktů, Amway, přeci jen používá a tou je 100% záruka spokojenosti: „Pokud nejste Vy nebo Vaši zákazníci zcela spokojeni s některým z našich výrobků, jednoduše nám ho vraťte a my Vám vrátíme peníze. Bez dotazů.“ (90 – 116 dní) Firma si je natolik jistá kvalitou svých produktů, že si může dovolit dát takovouto záruku. S čímž jsem se jinde v takovém rozsahu, u spotřebního, rychloobrátkového zboží nesetkal.

* Amway Claims – Euromonitor Int.
** eSpring Claims – Verify Markets

Share Button

5 komentářů: „Používá Amway manipulativní techniky?

  1. Ten kdo tvrdí, že se v Amway manipuluje s lidma, vůbec nepochopil rozdíl mezi manipulací a motivací. Těžko můžu manipulovat s člověkem, když má 180 dní záruku spokojenosti na soupravu a na každý výrobek 90 dní. To jako že by za půl roku nepochopil, že mu lžu? To by bylo možný snad leda tehdy, kdyby měl mozek, jako ti, co tvrdí, že je to manipulace. 😀 Kdybych mu lhal a manipuloval s ním, tak je to pro mě ztráta času, protože on by potom stejně vrátil registraci.

      1. Nepovažuju se za zmanipulovatelného. Dělám si názory na základě faktů a všechny fakta mi byly dodány se startovačkou a na prezentaci. Nechápu, jak konkrétně by měl někdo se mnou manipulovat. To jako že obrat firmy je jinej, než oni uváděj? Nebo že ceny jsou jiný než mají v ceníku? Fakt nechápu. Prozraď mi to.

          1. tvl to je odpověď jak stehno. Nesloužil jsi jako vzor pro tohle video?
            https://www.amway-pravda.cz/jak-vypadaji-nekteri-amway-kritici/
            😀 😀 😀 😀 😀 😀

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *