Proč VPA neříkají předem, že jde o Amway?

Snad nejčastější námitka z úst kritiků se týká toho, že někteří Vlastníci podnikání Amway, když zvou lidi na schůzku, neříkají dopředu, že je zvou na Amway. Kritici to obvykle zcela nesprávně interpretují tak, že VPA se za firmu stydí. Jaký je ale ten pravý důvod?

Důvod, proč někteří VPA tento tzv. curiosity approach začali používat, je, že nevědí, s jakou částí Amway se potenciální zájemce setkal (pokud vůbec). Chtějí, aby zájemce přišel na schůzku bez předsudků, s čistou hlavou, a aby nabídnutou příležitost hodnotil sám na základě faktů, nikoliv na základě “zaručených” zpráv z tiché pošty nebo internetových diskuzí.

Jak moc důležité je dělat si názor sami a nepřebírat bezhlavě zprávy “z doslechu” ukázal tzv. Mojave experiment – studie, kterou provedla společnost Microsoft v souvislosti se svým operačním systémem Windows Vista.

Princip experimentu spočíval v tom, že účastníkům, kteří se systémem Windows Vista neměli žádnou osobní zkušenost, byla nejprve položena otázka, co si myslí o Windows Vista na základě toho, co slyšeli od jiných. Potom byli požádáni, aby ohodnotili systém na stupnici od 0 do 10. Následně byl účastníkům prezentován systém Mojave, což byl ve skutečnosti jen přejmenovaný systém Windows Vista. Po testu měli účastníci ohodnotit “Mojave” od 0 do 10. Na konci testu bylo odhaleno, že Mojave jsou ve skutečnosti jen přejmenované Windows Vista.

A výsledek? Skóre Windows Vista: 4,4/10, Mojave: 8,5/10. 😀

VIDEO Z EXPERIMENTU MOJAVE ZDE:

Paradoxně, ti, kdo si na tuto techniku nejvíce stěžují, jsou sami tou příčinou, proč ji Amwayáci začali používat. Pokud by po Internetu nešířili lži a pomluvy a nemanipulovali s diskuzemi, nebyl by důvod lidem neříct hned do telefonu, že půjde o Amway. Můžeme mít Amwayákům za zlé, že chtějí, abyste si nejdříve poslechli celá fakta o tomto podnikání, než se rozhodnete?

Osobně znám několik úspěšných Amwayáků, kteří se do Amway pustili právě jen díky tomu, že nejdříve pochopili, jak Amway funguje. Když jim pak na konci prezentace byla představena firma Amway, bylo to, co si o ní mysleli předtím, úplně irelevantní!

Je třeba zdůraznit, že potenciální zájemce se vždy dozví vše (včetně samozřejmě názvu společnosti) PŘEDTÍM, než dojde k podpisu registrace, a také to, že základním principem curiosity approach je, že distributor nikdy nesmí lhát. Proč tedy ty protesty kritiků? Odpověď je jednoduchá – je jim jasné, že jejich argumenty nejsou dostatečně podložené a proti faktům nemají šanci obstát. 🙂

A jaká je Vaše zkušenost? Setkali jste se někdy s touto praktikou a co si o ní myslíte? Svůj názor můžete napsat do diskuze.

NENECHTE SI UJÍT…:

Share Button

2 komentáře: „Proč VPA neříkají předem, že jde o Amway?

  1. Hrdě se hlásím k těm, kteří touto metodou byli nakontaktováni a když pochopili, jak Amway funguje, tak jim bylo jedno, že se to jmenuje Amway. Ukázalo se totiž, že předtím jsem měl o Amway z doslechu úplně zcestné informace. 🙂
    Někdo může obvinit mého sponzora z manipulace, já si myslím, že daleko víc bych byl zmanipulovaný, kdybych si nevyslechl všechna fakta s čistou hlavou a nechal se ovlivnit polovičatými a někdy i lživými informacemi z doslechu. Takže chci svému sponzorovi poděkovat, že mi dal tu možnost poslechnout si, o čem Amway ve skutečnosti je. Díky, sponzore! 🙂

    P.S.: Líbí se mi ten experiment MOJAVE, jak je vidět, týká se tato situace nejen Amway, ale vlastně čehokoli, co by si člověk chtěl pořídit, nebo do čeho by se chtěl pustit. Dělat si názory na základě internetových diskuzí, tak si nekoupím domů nikdy nic. 🙂

  2. Někdo se někdy mohl setkat s něčím, “Co je jako Amway, jenom lepší” ( http://www.amway-fakta.cz/jako-amway-ale-lepsi-cast-1-s-nami-vydelate-vic/ ), což používají i některé ryze České firmy… Nikdy nevím, jestli se můj prospekt nesetkal s takovouto Amway napodobeninou 😉

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *