Kvalita Amway produktů

Kvalita Amway produktů
9.9 (98.89%) 18 votes

Někteří lidé haní a kritizují Amway produkty a tvrdí o nich, že na nich není nic extra, že se jedná o kvalitativně běžný výrobek, který je jen předražený a že srovnatelný je možno běžně koupit za daleko nižší cenu (tvrdí to většinou aniž by cokoliv vyzkoušeli). Složení produktů je dostupné všem, i zmíněným kritikům, avšak většina těchto lidí nepokládá za důležité se tím hlouběji zabývat. Rovněž nepokládají za důležité si rozpočítat cenu na jednu dávku, aby zjistili na kolik produkt skutečně vychází. Raději výše zmíněný nesmysl prohlásí za fakt! Nakolik je tento mýtus o “obyčejných” produktech pravdivý?

Často distributoři tvrdí, že je třeba vždy srovnávat výrobky, které jsou ve stejné kvalitativní třídě. Jinak řečeno, pokud chci porovnávat auta, nelze srovnávat Mercedes a Trabant. Každému toto dává logický smysl, ale u porovnání produktů Amway stále srovnávají jablka s hruškami a nějak nechtějí pochopit, že nelze srovnávat vyšší třídu výrobků s těmi běžnými. Na tvrzení, že se jedná o vyšší třídu výrobků se můžeme podívat na příkladu pracího prášku SA8 Baby. Tento prášek je koncentrovaný (bez plnidel), biologicky rozložitelný, pediatricky, dermatologicky a alergologicky testovaný, obsahuje přísadu pro změkčení vody (ano, to je to, co znáte jako Calgon), přísadu zabraňující usazování nečistot v pračce, antikorozní přísadu (silikáty) a bělidlo na bázi aktivního kyslíku. Krom těchto parametrů se i na tento produkt, jako i na každý jiný produkt od společnosti Amway, vztahuje 100% záruka spokojenosti, kdy i načatý a ozkoušený produkt je možno bez sankcí vrátit a dostanete zpět plnou částku, za kterou jste výrobek koupili. A samozřejmě v ceně je započtena i doprava až k Vám domů. Pokud bychom se drželi pravidla srovnávat produkty ve stejné kvalitativní třídě a zároveň bychom vzali v potaz onen mýtus, že “Amway nabízí běžné produkty”, byl by tedy schopen některý z kritiků nám ukázat, který ten běžný produkt má tyto parametry? Takováto přidaná hodnota neplatí samozřejmě jen pro tento výrobek, ale celou řadu SA8 (i ostatní Amway produkty). Některé z produktů mají určité složky oproti konkurenci navíc, jiné jsou například mnohonásobně koncentrovanější než ty konkurenční. Například bělidlo na bázi aktivního kyslíku SA8 All Fabric Bleach obsahuje 8x více účinné látky než běžná bělidla…

Kupování koncentrovaných produktů je vhodné z několika důvodů. Jednak mají produkty menší objem při přepravě, netahám se zbytečně s vodou (tu si doplním doma) nebo dávám výrobku méně (v případě pracích prášků, kosmetiky, mýdel a podobně), za další mi produkt vydrží déle (nepotřebuji ho tak často kupovat), je z něj pak i méně odpadu a přispívám tím k lepšímu životnímu prostředí. V neposlední řadě vycházejí koncentrované produkty mnohdy levněji než ty konkurenční a v některých případech dokonce i levněji než běžné produkty.

Jiným příkladem koncentrace může být ústní voda Glister, která využívá 47x více účinné látky, než běžná ústní voda. Vyšší koncentrace je patrná u L.O.C., Dish Drops, kosmetiky, prací řady a dalších a dalších produktů.

Amway má na svém kontě mnoho certifikací, ocenění, objevů a její sortiment prošel řadou zkoušek kvality.

Například vodní filtr eSpring obdržel certifikaci od společnosti NSF International, která byla založena v roce 1944 jako společnost, jež zkouší testuje a prověřuje bezpečnost produktů, Tuto činnost vykonává do dnešní doby. Vodní filtr eSpring, sloužící k doúpravě pitné vody, obdržel od této společnosti certifikaci dle norem 42, 53, 55 a 401Tyto normy potvrzují, že zařízení dokáže bezpečně odstranit 160 nežádoucích látek, nad rámec přípustných limitů stanovených vyhláškou, které se ve vodě mohou potenciálně vyskytovat, jako jsou těžké kovy (olovo, měď), chlor a látky vznikající jeho působením, chemické látky (benzen, toluen) nebo třeba i zbytky antibiotik či antikoncepce a celá řada dalších nebezpečných látek, jenž jsou pozůstatkem chemických továren, hnojení nebo skládek odpadu. Dále je tento filtr vybaven UV lampou, která je schopna eliminovat 99,99% potenciálních bakterií, cysty, kryptosporidie, zárodky prvoků a pod. A jako jediný systém na doúpravu pitné vody je monitorován řídící jednotkou, která sleduje například: poškození a chyby ve filtru, dobu použití a “protočené” litry vody (1 rok nebo 5000 litrů vody). Krom certifikátu od společnosti NSF International je nositelem certifikátu Water Quality, který mu byl udělen za splnění podmínek pro mimořádnou kvalitu vody. Kritériem pro získání tohoto certifikátu bylo například splnit kvalitu vody na začátku použití filtru a po “protočení” 5000 litrů vody (čili doporučené životnosti uhlíkové vložky). Průzkum od společnosti Verify Markets pak dokládá, že eSpring je nejprodávanější vodní filtr na světě. Ve vodním filtru eSpring je použitá patentovaná technologie eCoupled, pro bezdrátový přenos elektrické energie. Tato technologie slouží k napájení UV lampy. Technologie eCoupled se stala základem pro bezdrátové dobíjení mobilu a tabletu, tzv. QI standard, který dále rozvíjí firma Fulton Innovation, sesterská společnost Amway. Více informací o této technologii naleznete v článku “Co mají společného Samsung, Apple, Nokia a Amway”.

Doplňky stravy Nutrilite se mohou, krom certifikace od společnosti NSF International, pochlubit další jedinečností oproti běžným doplňkům stravy. Dle nezávislé agentury pro průzkum trhu (Euromonitor International) je Nutrilite jedinou firmou, která si rostliny pro výrobu doplňků stravy pěstuje sama na svých vlastních certifikovaných organických farmách. Nutrilite vyrábí své doplňky stravy z rostliných koncentrátů, kdy pomocí postupů (mnohdy patentovaných) odstraní z rostliny vodu a vlákninu a zbylé, takto zakoncentrované, živiny “ztabletuje”. Kromě vitamínů a minerálů obsahují tyto suplementy také důležité fytochemikálie, jako jsou bioflavonoidy, polyfenoly, terpeny, karotenoidy, fytosteroly atd. Tyto látky se běžně vyskytují například v ovoci a zelenině, avšak u řadových doplňků stravy je v tak hojné míře nenalezneme. Firma Nutrilite navíc dobrovolně používá systém Good Manufacturing Practice (GMP), který je povinný u farmaceutických společností, ale už ne u výrobců potravinových doplňků.

Před časem Amway udělala porovnání struktury cen svých produktů s konkurenčními a zjistila, že konkurence tak moc nevydává na vstupních surovinách a nevydává tolik na výzkumu a vývoji produktu, ale zase více vydává na líbivém obalovém materiálu a pěkné reklamní kampaně. Například velkoobchodní marži, čili přirážky jednotlivých článků obchodního řetězce, nemá Amway vůbec. Neštve vás trošku, že to co vydáte NAVÍC při koupi produktů v běžném obchodě na reklamě, “pěkných” obalech a zisku pro velkoobchody a maloobchody, jde v Amway na odměny a slevy pro distributory, čili případně i pro vás?

Amway investuje do výzkumu několik set milionů dolarů každý rok, k tomuto účelu zaměstnává okolo 1000 vědeckých pracovníků a není proto divu, že má ve vlastnictví více jak 1250 patentů na své produkty. Vzhledem k tomu, že se jedná o produkty vysoké kvality, může garantovat kvalitu 100% zárukou spokojenosti, i na již používané zboží. Je proto logické, že koncová cena může být opticky vyšší, ale při zohlednění koncentrace, všech přidaných hodnot a porovnání s konkurenčními produkty (nikoliv s těmi běžnými ze supermarketu, vyráběné pro široké masy lidí, kde kvalita ustupuje před cenou) už tomu tak není. Kvalitnější produkty by mohly samozřejmě vyrábět i jiné firmy, avšak málokomu se chce investovat do kvality, raději investuje do kvantity…

Po přečtení tohoto článku, kde je popsána jen velmi malá část ze všech přidaných hodnot, které nabízejí produkty Amway, působí na vás dále tento sortiment produktů jako kvalitativně “běžný”? Pokud ano, přejeme Vám dobrou chuť při konzumaci potravin od Tricatela (ti, kdo viděli film “Křidýlko nebo stehýnko” chápou). 🙂

Share Button

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *