Musím si na Amway seznam napsat i pošťačku?

Někteří lidé tvrdí, že když začnete dělat Amway, budete si muset na svůj seznam lidí napsat úplně všechny, včetně pošťačky. Touto z kontextu vytrženou větu se snaží “strašit” lidi. Je to ale pravda? Jaká je skutečnost?

Na první pohled možná zvláštní doporučení má vcelku logické a jednoduché vysvětlení. Nejprve si ale pojďme vyjasnit jednu důležitou věc.

Předně, nikdo, doslova  n i k d o,  Vás nemůže donutit, abyste na seznam napsali někoho, koho nebudete chtít. Už jen slovo “muset” v souvislosti s Amway podnikáním je směšné, a dává tušit, že dotyčný, který se snaží tímto způsobem o Amway poučovat, o ní neví ani tu nejzákladnější informaci – a sice, že se jedná o svobodné podnikání, kde nemáte šéfa, kterého byste museli poslouchat. Vy sami si rozhodujete o tom, kdy, kde a s kým budete své podnikání budovat.

Podstata tohoto doporučení je velice jednoduchá: úspěšní distributoři Amway vzešli z mnoha různých profesí. Nahlédneme-li do profilů Diamantů, zjistíme, že by bylo velice nemoudré předsuzovat lidi podle toho, co právě teď dělají za práci. V Amway může být úspěšný učitel, profesor, zpěvák, policista, voják, starosta města, doktor, řidič pivovarského náklaďáku, i ta pošťačka… Amway nevyžaduje žádné speciální schopnosti nebo dovednosti. Vše se lze jednoduše naučit. Jediné, co toto podnikání vyžaduje, je chuť něco změnit, ochota učit se, pracovat, nevzdávat se a být vytrvalý. Je to jako ve sportu. A právě proto je velice ošemetné předsuzovat lidi. Bylo by krásné, kdybychom mohli předem určit, kdo bude a kdo nebude v Amway úspěšný, ale bohužel to zatím nikdo neumí. Říkám bohužel, protože bych to také chtěl umět.

Nikdo z nás nemůžeme na 100% říct, kdo z našeho okolí ten business bude nebo nebude dělat, natož abychom dokázali předpovědět jejich případný úspěch či neúspěch. A nyní přichází ta klíčová otázka: jak byste se cítili, kdyby někdo, o kom jste si mysleli, že by Amway nikdy nedělal, vstoupil k někomu jinému do skupiny a udělal 21%?  Nebyla by to škoda?

Pokud Vám sponzor říká, abyste si na seznam napsali i pošťačku, říká Vám to možná proto, protože zná někoho, kdo se této profesi věnoval a je v Amway úspěšný. Vy se samozřejmě můžete svobodně rozhodnout, že si tam tu pošťačku nenapíšete, že se s ní nedáte nikdy do řeči, že se jí nikdy nezeptáte, zda ji ta práce baví a jestli by neměla zájem o nějaký další zdroj příjmu, se kterým byste jí pomohli. Můžete za ni rozhodnout, že ona není ten “správný typ” na Amway, nebo že by na to neměla čas a že určitě ani nebude znát nikoho, kdo by byl “vhodný typ” na Amway. Můžete za ni vymyslet 1000+1 výmluv, proč jí tuto příležitost nikdy nenabídnete. Nebo můžete otevřít pusu a během 15 sekund zjistit, jestli náhodou nehledá příležitost. Stojí těch 15 sekund za to? Nebo jinak: kdybyste měli jistotu, že ta pošťačka udělá Diamanta, otevřeli byste pusu a zeptali se jí?

Pokud Vaše odpověď zní: “ne”, pak asi nechápete, co je to Diamant. 😉 Možná, pokud setrváte ve sladké nevědomosti, tak Vám pak ani nebude vadit, když ji uvidíte oceněnou ve firemním časopise Amagram za novou dosaženou úroveň – ve skupině někoho jiného.

Tak co? Máte na seznamu pošťačku nebo mi ji necháte, abych se jí zeptal já? Mně to totiž za těch pár sekund a “riziko”, že mi možná řekne “ne”, rozhodně stojí. Protože co když se z ní vyklube další Founders Crown Ambassador Dexter Yager? Vlastně ne, ten původně rozvážel pivo a byl to chlap… 😉

Share Button

7 komentářů: „Musím si na Amway seznam napsat i pošťačku?

  1. Tady platí jednoduché počty:

    vynechám pošťačku => riskuji, že možná přijdu o budoucí jednadvacítku
    nevynechám pošťačku => možná z ní bude jednadvacítka

    Když pošťačka udělá jednadvacítku u mě ve skupině, znamená to pro mě minimálně příjem 17000 Kč měsíčně. Když ji udělá jinde, znamená to ty samé peníze pro jejího sponzora plus větší konkurence pro moji skupinu. Je tady vůbec něco, nad čím je potřeba dlouze přemýšlet? 😀

  2. Taky hodně záleží na vašem postoji a jak moc vy věříte ve svůj úspěch. S tebou nebo bez tebe, stejně udělám to, co jsem si vytýčila za svůj cíl. Chci ti pomoci, ale když o pomoc nestojíš….
    Je tady mnoho možností, kde se můžeš se svými schopnostmi realizovat, být užitečný svému okolí. Rozhodnutí je jen a jen na tobě !

  3. Běžný seznam potencionálních obchodních partnerů čítá do začátku 100, 200 nebo 300 lidí a každý z nich zná dalších 100, 200 či 300 lidí. Ale taková pošťačka může mít seznam klidně i několik tisíc lidí! Ona se pravděpodobně nezná s každým osobně, ale každý zná jí. Znáte vy svou pošťačku a můžeme si jí dovolit na seznam nenapsat? Není to o tom že bychom museli, ale o tom, že bychom sami měli chtít 🙂 Pokud ovšem by náš seznam byl již tak velký, že těch několik tisíc lidi prostě nepotřebujeme 😀 😀 😀

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *